augusti 28, 2017

Edsviks camping, Grebbestad


 Fina båtar vid den lilla hamnen.
Edsviks camping och båthamnen.
Det gäller att vara på sin vakt.
Stora och små båtar samsas i den lilla hamnen.
Undra vad dessa tre tjattrar om?
Typisk västkustvy.
Närgångna grannar ...
 -Hej, har du något gott att erbjuda?
Fåglarnas ö.
Tidig morgon innan solen helt hittat fram.
Tidig, vindstilla morgon.
Nu ljusnar det och solen är på gång.
Klart man bor på gräddhyllan! Vad trodde du!?
 Min första bild på en räv blev det i Grebbestad. Tyvärr var han väldigt snabbt så detta blev bästa bilden som tyvärr inte är helt skarp men han var så fin så bilden får hänga med ändå.


9 kommentarer:

  1. Vad fina bilder! Du är verkligen en bra fotograf. :) Man måste ha känslan för det. Bilden på räven blev bra, i denna upplösningen iallafall. Jag fotar i RAW, och det gör väl du också? När jag redigerar mina bilder så gör jag dem i storleken 1000x1000 pix vilket i verkligheten blir 1000x667. Det rekommenderas viss för bloggar. Jag frågade till och med Mattias Karlsson på Moderskeppet och han kollade på min blogg och sa att den storleken var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden! :) Fotar faktiskt inte i RAW. Inte blivit så utan tyckt det funkat ändå. :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Fotar du i RAW kan du rädda bilder som blivit dåliga, skärpan, ljuset och mycket mer, det kan man inte med JPEG. JPEG fungerar så att det är kameran som "redigerar" bilden. Men för att fota i RAW måste du ha ett program där du kan redigera dem och göra om dem till JPEG. Men du hade väl Lightroom?

      Radera
    4. Jo, jag vet hur det fungerar men har tyckt det varit enklare så här. Blir rätt mycket jobb med bilderna som det är. Tar många bilder... :) Ja, Lightroom har jag.

      Radera
    5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    6. Jag tycker det är nästan lika roligt att redigera fotona som att fota. :) Jag kan lägga mycket tid för att rädda en bild som inte blivit som jag såg den i verkligheten. Så jag "målar" med olika inställningar, tidsödande, speciellt för mig som haft 0 och inget tålamod alls, men lärt mig det. :)

      Radera
    7. Det är absolut kul att greja foton. :) Har kassa axlar och nacke m m så det begränsar och kan inte sitta allt för mycket vid datorn. Och jag tar väldigt många foton. Nog blivit rekordmånga den här sommaren t ex. :)

      Radera
    8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera