februari 18, 2018

Årets tillökning hittills på Mollöns gård


Sötaste och minsta lamm jag sett! Sex dagar gammal här.
Tvilling till den lille på första bilden
- Visst är jag bedårande?
Japp, jag är den stolta mamman till dessa tvillingar!
Mitt bland alla lamm fanns det en grävling ... 
- Ha ha, vad är du för en kul figur? Hur ser du ut!?
- Var det någon som sa bedårande? Det är jag det!
- Bää på dig.
Livsnjutaren Holger som är äldst och född 19 jan.
Man blir trött av att leka. Zzz ...
När jag kom till världen så var det lite kaos. Sex lamm på en kväll ...
- Ja, här är det rätt fullt men ännu fler kompisar ska jag få. 
Är man bara sex dagar så måste man vila ofta.
- Men hallå kompis vad hände? Tur Jorma kom med en hjälpande hand.
-Mmm så gott. Kan du klia lite bakom örat också?
- Fy bubblan alltså! Vem har kissat här!? Blääää ...
- Mamma, sluta titta på den tvåbenta varelsen, jag vill ha en puss!
- Tjena, hur är läget idag? Själv tar jag det coolt.
Trillingar! Dessa var svåra att få på en och samma bild dock ...
Nyfiken i en strut.

5 kommentarer:

  1. Lena22:33

    Så söta tack för dessa fina bilder och text. Ja den såg ut som en grävling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Roligt att du gillar bilderna och tack för att du tittar in. :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Så fina foton på de härliga djuren. Visst är de så söta.😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, de är fantastiskt söta! Så glad att få inbjudan att få komma in och fota de nyfödda. :)

      Radera