juni 04, 2017

Bland gamla saker på min barndomsgård där min pappa först växte upp

 
En gammal whiskeyflaska.
 I spindelns nät...
 Utsikt över mina barndomsängar.
Gammal mätare.
Rostiga detaljer på en svarv från 1938.
 Svarv från 1938.
 Såmaskin från 1940/50-talet.
AB Westeråsmaskiner, Morgongåva, Sverige.
Min pappas barnstol som nu är ca 70 år gammal.
Farfars egenbyggda växtpress. Denna använde jag mycket som liten tjej.
 Bara ett gångjärn...
 Gammal ägglåda ca 60-70 år gammal.
Herdins träbets.
 Hästskosöm, troligen från andra världskriget.
Drömmer om sin forna glans...
Skomakarverktyg, läst.
Pall som min pappa gjorde i skolan ca 1957-1958.
 Min pappas gamla skidor från ca 1960.
Skidor från ca 1960 och ladugård från 1951.
En 60-70 år gammal murarhammare.
Putshyvel, ca 60-70 år gammal.
 
 
Old things from my childhoods place where my father first grew up.
Lots of things are more than 60-70 years old or more.





9 kommentarer:

  1. Härligt gamla grejer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, det var kul att fota något helt annat!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. AB Westeråsmaskiner, Morgongåva, Sverige vilken fantastisk bild, vilket djup, vilken vy :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anders! Roligt att du tycker om den. :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Härliga bilder du tagit på de gamla sakerna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Tack för att du hittade hit. :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera